Warsztaty operowe

Opis nowego obrazka
Nowa jakość edukacji. Od 2019 roku znacznie podnosimy poprzeczkę. We wszystkich działaniach.

WARSZTATY OPEROWE DLA MŁODYCH ADEPTÓW SZTUKI WOKALNEJ

Organizator – Ogólnopolskie Stowarzyszenie z Muzyką do Ludzi – od dwóch lat prowadzi projekt operowy, którego realizacja wzbudza ogromne zainteresowanie mediów. W przedstawieniach do tej pory wzięło wielu cenionych solistów i instrumentalistów. Niezwykłą siłą tego przedsięwzięcia jest zaangażowanie w rolach statystów lokalnej społeczności. Halka Moniuszki będzie trzecią produkcją operową stowarzyszenia, artystom gwarantujemy ogólnopolską promocję i niezwykłe doświadczenie. Z zeszłorocznej produkcji „Dydony i Aeneasza” został przygotowany i wyemitowany w TVP Kultura reportaż , który zgromadził rekordową ilość widzów.

Warsztaty operowe to szansa na rozwój i debiut. Wybitna kadra, niezwykły klimat Pałacu, możliwość poznania wielu wpływowych osób , udział w finałowy koncercie na którym wśród publiczności zasiądą również mecenasi naszej opery - to wszystko otwiera nowe perspektywy i możliwości.

Warunkiem przyjęcia zgłoszenia udziału w warsztatach jest pamięciowe opanowanie wybranej partii Halki Wileńskiej na poziomie umożliwiającym pracę artystyczną oraz wysłanie ścieżki dźwiękowej ( dowolna aria do 5 min) z listem motywacyjnym do dnia 30.05. 2019 roku na adres info@zmuzykadoludzi.org.pl

Lista rankingowa zostanie ogłoszona do 5go czerwca 2019 na stronie i facebooku stowarzyszenia.

Opłaty w wysokości 1100 pln zawierające koszty warsztatów, noclegów i wyżywienia przyjmowane będą przez system online ze strony stowarzyszenia, który uruchomiony będzie po ogłoszeniu listy rankingowej.

KADRA

Opis nowego obrazka

KATARZYNA HOŁYSZ SOPRAN Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiowała w klasie śpiewu Prof. Krystyny Pakulskiej. W pierwszych latach swej artystycznej kariery występowała w repertuarze mezzosopranowym. W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka coraz śmielej sięgała po partie sopranowe, zarówno operowe jak i koncertowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru. Jeszcze w czasie studiów artystka została zaproszona do udziału w koncercie podczas IV Międzynarodowego Festiwalu Śląskiego pod patronatem honorowym prof. Kurta Masura (2000) oraz dwukrotnie wystąpiła na koncertach podczas Forum Witolda Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2001, 2002). Przed ukończeniem studiów została także laureatką Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg (2000, 2001), co zaowocowało zaproszeniem do wykonania i nagrania DVD partii księżnej Sophie Dorothei w operze Kronprinz Friedrich Siegfrieda Matthusa, najwybitniejszego współczesnego niemieckiego kompozytora. W 2003 roku rozpoczęła współpracę z poznańskim Teatrem Wielkim, gdzie zadebiutowała w partii Adalgisy w Normie Belliniego. Za debiut i kreację wokalną otrzymała Medal Młodej Sztuki. W tym samym roku wystąpiła jako Madame w polskiej premierze ( przekład własny śpiewaczki ) kompozytorskiej wersji opery Poulenca Głos Człowieczy (wersja z fortepianem). Wśród najważniejszych wydarzeń w karierze artystki w ostatnich sezonach trzeba wymienić jej udział w międzynarodowej produkcji opery Złoto Renu Wagnera pod kierownictwem muzycznym Jana Lathama-Koeniga z okazji 100-lecia Opery Leśnej oraz udział w polskim tournèe spektaklu operowego Fidelio. Pamięci Holokaustu (partia Leonory) w pionierskiej impresaryjnej produkcji Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena we współpracy z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej i Oslo Musikkakademi ANS OSLO NORWAY. W maju 2014 roku wystapiła w koncercie z towarzyszeniem muzyków Filharmonii Wiedeńskiej, wykonując cykl „Rueckertlieder” G.Mahlera. Wielkim triumfem artystki okazała się kreacja Benigny w nowej inscenizacji „Czarnej maski” Krzysztofa Pendereckiego w reżyserii Marka Weissa w Operze Bałtyckiej i Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. We wrześniu 2016 odbył się nadzwyczajny recital wokalny śpiewaczki w Pałacu Prezydenckim - Belwederze w Warszawie. Katarzyna Hołysz jest laureatką wielu konkursów wokalnych, dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz stypendystką Bayreuther Festspiele . Uczestniczyła w kursach wokalnych, prowadzonych przez wybitnych światowych pedagogów. Koncertuje w kraju i za granicą (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Litwa, Czechy, Hiszpania, Włochy, Chorwacja). Uczestniczy też w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. Kissingensommer Festival w Bad Kissingen, Festiwal im. K. Jamroz w Busku-Zdroju, Viva il Canto w Cieszynie, Pasyjny Festiwal im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu, Festiwal Sacrum et Profanum w Szczecinie, Solidarity of Arts w Gdańsku, Międzynarodowy Festiwal Śląski pod patronatem Kurtha Masura, Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Poznański Festiwal Mozartowski, Dobrodzień Classic Festival. Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, jak: Antoni Wit, Tadeusz Kozłowski, Andriy Yurkevych, Josè Maria Florêncio, Tadeusz Wojciechowski, Paweł Przytocki, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak, Eraldo Salmieri, Mieczysław Nowakowski, Andrzej Straszyński, Massimiliano Caldi, Tadeusz Strugała, Niksa Bareza, Rolf Reuter, Łukasz Borowicz, Wojciech Rajski, Jan Latham-Koenig, Charles Olivieri Munroe. Stale współpracuje z teatrami w Polsce i Niemczech, wykonując pierwszoplanowe partie ze światowego repertuaru operowego: Venus w Tannhäuserze Wagnera, Octavian w Kawalerze Srebrnej Róży Richarda Straussa, Leonora w Fideliu Beethovena, Agata w Wolnym Strzelcu Webera, Księżna w Rusałce Dvořáka, Kundry w Parsifalu Wagnera, Fenena w Nabucco Verdiego, Adalgisa w Normie Belliniego, Eboli w Don Carlosie Verdiego, Idamantes w Idomeneo Mozarta, tytułowa Tosca w operze Pucciniego, Lady Makbet w Makbecie Verdiego, Desdemona w Otello Verdiego, Halka w operze Stanisława Moniuszki, Neala w operze „Paria” St.Moniuszki, Hrabina w Weselu Figara Mozarta, Ariadna na Naxos i Salome w operach Richarda Straussa,Benigna w „Czarnej Masce” Krzysztofa Pendereckiego i in. Jest laureatką: • w styczniu 2003 Medal Młodej Sztuki za debiut sceniczny i kreację wokalną (partia Adalgisy w operze Norma V.Belliniego w Teatrze Wielkim w Poznaniu), • w czerwcu 2009 Złotą Maskę za najlepszą kreację wokalną sezonu 2008/2009 (partia Agaty w operze Wolny Strzelec C.M. von Webera w Teatrze Wielkim w Łodzi), • w marcu 2010 nominację do nagrody Splendor Gedanensis za „wybitną kreację w operze Ariadne auf Naxos R.Straussa” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, • w luty 2011 nagrodę krytyków i melomanów Trójmiasta Storm Roku 2010 • za role Halki i Lady Makbet kreowane w Operze Bałtyckiej, - w maju 2012 Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki sezonu 2011/2012. ( za tytułową partię w operze Salome Richarda Straussa). Często zapraszana jest do nagrań płytowych ( w dorobku posiada 10 płyt CD ) zarówno z repertuarem pieśniowym, muzyki dawnej i muzyki sakralnej, jak również największych dzieł operowych. Włada 6 językami: polskim, angielskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim, rosyjskim.

Opis nowego obrazka

DANUTA ANTOSZEWSKA FORTEPIAN Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w czwartym roku życia, a już w wieku pięciu lat debiutowała w FILHARMONII ŁÓDZKIEJ. Akompaniamentu uczyła się u najwybitniejszych znawców sztuki - w szkole średniej u prof. Kiejstuta Bacewicza a w Akademii Muzycznej u prof. Rajmunda Ambroziaka. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi i wychowanką prof. Alfredy Działoszyńskiej. Swoją pracę zawodową rozpoczęła w Teatrze Wielkim w Łodzi jako korepetytor solistów, a następnie w Teatrze Wielkim w Warszawie. Wszechstronnie uzdolniona grająca muzykę poważną, jazz, rozrywkę, ale bez pamięci poświęciła się teatrom operowym. Jest inicjatorem w propagowaniu muzyki operowej i operetkowej wśród przedszkolaków. Koncertuje w kraju i zagranicą m.in.: w Paryżu, Chicago, Budapeszcie. Współpracowała z najwybitniejszymi artystami scen operowych, m.in: • Zdzisławą Donat, • Hanną Rumowską-Machnikowską, • Bernardem Ładyszem, • Bogdanem Paprockim, • Władysławem Malczewskim, • Izabellą Kłosińską, • Ryszardem Cieślą, • Romualdem Tesarowiczem. Od wielu lat koncertuje z innymi słynnymi polskimi śpiewakami: Zbigniewem Maciasem, Dariuszem Stachurą, Grzegorzem Szostakiem oraz Agnieszką Rehlis. Akompaniowała światowej sławy tenorowi – Placido Domingo - podczas jego jedynego koncertu w Łodzi, który odbył się w 2009 roku.

Opis nowego obrazka

EWA BIAŁY PSYCHOLOGIA MUZYKI Prezeska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia z Muzyką do Ludzi, absolwentka Akademii Muzycznych w Poznaniu, Bydgoszczy i Warszawie oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Od prawie 10 lat rozwija stowarzyszenie promując muzykę klasyczną w lokalnych społecznościach. Organizuje i inicjuje festiwale, koncerty, spektakle operowe współpracując z wieloma wybitnymi artystami również jako flecistka. Zajmuje się także psychologią muzyki, jest autorką badań nad tremą i strategiami ćwiczenia. Prowadzi kursy, szkolenia dla nauczycieli, studentów i uczniów szkół muzycznych w całej Polsce. Zwolenniczka uczenia się przez całe życie, obecnie w trakcie szkolenia dla liderów społeczności lokalnych organizowanego przez Polsko – Amerykańską Fundację Wolności.

Nasz profil na facebook